a
Satranç Forumu
16 Ocak 2018, 13:36:13 *
Hoşgeldiniz, Ziyaretçi.Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
Duyurular:
 
   Ana Sayfa   Yardım Ara Giriş Yap Kayıt  
Satranç Okulu Satranç İzle Satranç Soruları Satranç Köşesi Satranç Haberleri
Sayfa: [1]
  Yazdır  
Gönderen Konu: Montecarlo - Triple Brain  (Okunma Sayısı 5848 defa)
mrdeep
Üye
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 4


« : 21 Nisan 2011, 18:12:19 »

Arkadaşlar Fritz12 de MONTECARLO analiz seçeneği dikkatimi çekti. Bunun çalışma prensibi nasıldır. Açılış kitabı sembolunde bir nevi geri sayım oluyor ama anlayamadım. Kullanmak faydalı olabilir mi ?

Gene Shredder4 Classic de TRİPLE ENGİNE fonksiyonu. Üçüncü bir engine diğer 2 enginenin hangisinin hamlesinin daha iyi olacağına karar veriyor. Ama bunu hangi kıstasa göre yapıyor. Birde yüzdelik değeri çıkıyor.. Sürekli düşük seviyelerde bunun nedeni ne. Bu uygulamayı kullanmak da tek engine kullanmaya göre daha mı iyidir ?

Yoksa bu iki uygulama çok da önemli değil de yeni versionlarda şekil olsun diye mi konmuş Ney
Logged
mrdeep
Üye
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 4


« Yanıtla #1 : 20 Mayıs 2011, 18:07:07 »

 Kızgın O kadar süre geçti bir yanıt yazan olmadı... Herkes hala Fritz 8 kullanıyor sanırım   Masum
Logged
tabanli
Üye
**
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 56


« Yanıtla #2 : 08 Haziran 2011, 15:31:07 »

Monte Carlo metodu istatistikde arama agacini ilerletmede kullanilir. Belirli bir konuda rastgele yapilan bir hamlenin konum degerlendirmesini ne kadar degistirdigine bakilir. Bu konum degerlendirmesi ile gene RNG Random Number Generator ile elde edilen sayi karsilastirilir. Eger konumun degisme sayisi rastgele sayidan yuksek ise hamle yapilir daha dusukse o hamle yerine baska hamleye bakilir.  Mesela

Konum A da beyaz +0.12 durumunda.
Rastgele hamle olarak Ke1 secildi. Bu hamle sonucundaki konumuin puani +0.10   aradaki fark -0.02 oluyor. e^(-0.02) hesaplanir ve bu sayi RNG sayisi ile karsilastirilir. RNG buyuk cikti
Yeni hamle olarak Ke2 secildi. Bu hamle sonucundaki konumuin puani +0.15  aradaki fark 0.03 oluyor. e^(0.03) hesaplanir ve bu sayi RNG sayisi ile karsilastirilir eger buyukse hamle yapilir simdi sira siyaha gecer ayni sekilde siyaha hamle bakilir.

Monte Karlo'da iki ayni donanimli bilgisayarin hep ayni oyunu oynama ihtimali sifir oluyor. Monte Karlo kesin cozumun cok cok zor oldugu durumlarda hizli netice almak icin kullanilir. Oyun sonlarinda ve pozisyonel fedalarda isabetlidir. Asagida ingilizce bir metin ekliyorum.

Monte Carlo Analysis yields precise evaluations by playing thousands of ultra-fast games in a few minutes in a given position. Monte Carlo Analysis can be used in any position, but generally it's most useful in two types of positions:

1) Endgames. Many engines often give high scores to drawn endgames (and sometimes low scores to winning ones). Monte Carlo recognizes fortresses and other no-progress situations. It's also good in Rook endgames, which are another computer problem.

2) Positions. There are games where one side has made a big material sacrifice for slow compensation (i.e. not just tactics). For instance you can find lots of piece sacrifices in famous Grandmaster chess games which no computer will correctly appreciate - but which Monte Carlo gets right.
Logged
Sayfa: [1]
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

a
Powered by SMF 1.1.9 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC